Rapporten
Op De Schalm krijgen alle leerlingen tweemaal per jaar een rapport. Dit is in februari en net voor de zomervakantie. Het rapport heeft als doel om de ontwikkeling van de leerling aan de hand van vaste punten in beeld te brengen. Op het rapport van groep 3 worden de vorderingen weergegeven aan de hand van een letter (onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende of goed). Vanaf groep 4 is het een combinatie van cijfers en letters. In de tweede week van het leerjaar vinden de kennismakingsgesprekken plaats. Wij horen graag hoe uw kind de eerste periode in de nieuwe groep ervaren heeft en wat uw verwachtingen zijn van dit onderwijsjaar. In februari zijn er gesprekken naar aanleiding van het rapport. In juni noemen we het een voortgangsgesprek om de voortgang te bespreken en niet specifiek het rapport. Met ouders van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, worden om de 6 weken vorderingsgesprekken gehouden. Op het rapport vindt u ook scores van Cito-toetsen. Deze toetsen zijn landelijk genormeerd. De score op een Cito-toets wordt weergegeven met een letter (A t/m E). Cito zet de score af tegen de scores van alle leerlingen in Nederland. De betekenis van de letters: A = zeer goed (ruim boven het landelijk gemiddelde = 25%) B = goed (boven het landelijk gemiddelde = 25%) C = voldoende (landelijk gemiddelde = 25%) D= zwak (onder het landelijk gemiddelde = 15%) E = zeer zwak (ruim onder het landelijk gemiddelde = 10%) Voorbeeld: als uw kind een B scoort, hoort het bij 25% van de kinderen in Nederland die die score hebben. |
Agenda |